Yük Vagonları

“Raylı Otoyollar” için TAROL Üniteleri

 
 
 

Sekiz akslı, Saadkms tipi düz ray vagonları, çeşitli demiryolu şirketleri, örn. Hupac (İsviçre) ve ÖBB (Avusturya) tarafından ağır araçların Alpler ötesine nakliyesinde kullanılır. Özel terminallerde kamyonlar, varış yerine taşınacakları vagona doğrudan bir rampa üzerinden gelirler. Sürücüler özel yataklı vagonda dinlenir ve varış yerinde tekrar kamyona binerek ürünlerini, müşterilerine güvenle teslim ederler.

Bu tür birleşik otoyol-raylı taşıma – Rolling Highway (Raylı Otoyol) – oldukça artan trafik hacmi ve büyüyen çevre bilinciyle hızla önem kazanmaktadır. Son istatistiklere göre, Rolling Highway (Raylı Otoyol) taşıması, 2002 yılında tüm uluslararası nakliyenin yaklaşık %29'una denk gelir (veriler, International Union of Combined Road Rail Transport Companies (Uluslararası Birleşik Otoyol Demiryolu Nakliye Şirketleri Birliği) – UIRR'den Mayıs 2003'te alınmıştır).

Düşük altyapı maliyeti gibi ekonomi avantajlarının yanında bu nakliye türü, müşterilerine aşağıdaki avantajları da sunmaktadır:

  • daha düşük işgücü maliyetleri
  • daha az yol ücretleri
  • Pazarları ve tatillerde sürüş yasağı yoktur
  • nakliye sırasında ürünler daha az hasara maruz kalır.

Schaeffler, düz raylı vagonların bojileri için FAG muhafaza adaptörlerini ve aks kutusu yataklarını tedarik eder.