INA Destek ve Kam Rulmanları, iğne masuralı tip

Azaltılmış Hertz Basıncı

Geliştirilmiş INA Profili

Yüzey dışındaki yeni dış bilezik – geliştirilmiş INA profili – geleneksel profillerle karşılaştırıldığında dış bilezik ile hareket yolu arasında daha düşük bir Hertz basıncına neden olur.

 
Aşınma

Hertz basıncındaki azalma karşı yuvarlanma yolu üzerinde daha düşük yüke sebep olur. GGG-50 Deneyleri göstermektedir ki, karşı yuvarlanma yolu üzerindeki aşınma bu sayede ciddi miktarda azalmaktadır.
  • Düşük Yük (1)
  • Fazla Yük (2)

  • Geliştirilmiş INA-Profil (A)
  • Dış bilezik R=500 mm (B)
y: Aşınma [g] (360 000 devirden sonra)  
 

x: Radyal Yük [kN]
y: Ortalama Hizmet Ömrü [%]
Hizmet Ömrü

Bugüne kadarki eksenel kayıcı disk bulunmayan uygulamalarda sıcaklığın devamlı kullanımda rulman hasarı oluşana kadar arttığı saptanmıştır. Plastik eksenel kayıcı diskin “ana rolü”, sıcaklığı belirli bir değere çıktıktan sonra düşürmesidir. Bu sayede yağlama daha etkili olmakta ve hizmet ömrü artmaktadır.
  • Eksenel Diski ile (A)
  • Eksenel Disk olmadan (B)

 

Faydalar

Geliştirilmiş INA profili temas bölgesindeki Hertz basıncını azaltır. Bu durum kullanıcılara ciddi avantajlar sunar

  • daha düşük aşınma
  • Arttırılmış rijitlik
  • Daha uzun hizmet ömrü