Motor Sistemleri

Geleceğin Otomotiv Dünyası

  Konsept Araç CO 2 ncept- %10
İndir
 
 
 
 
Close

Porsche Cayenne temelli CO2ncept-10% aracı ile Schaeffler, içten yanmalı motora sahip araçlarda tutarlı ve ayrıntılı çalışmalar ile elde edilebilen gelişme potansiyellerini etkileyici bir şekilde ortaya koyuyor. CO2ncept-10% özelinde, bu optimizasyon önlemleri seri üretim ürünlerde zaten mevcut veya buna yakın olan ayrıntılı çözümleri kapsar, ancak aracın temel yapılandırmasına dokunmaz.

 
 
 

Klasik aktarma hattının optimizasyonu da eski hidrolik olarak çalıştırılan elemanlar yerine elektrikli bileşenlerin kullanımını içerir. CO2ncept-10% aracının aktarma hattında ve şasisinde kullanılan Schaeffler'in ürün yelpazesindeki çeşitli yeni ve optimize olduğu kanıtlanmış bileşenler, yakıt tüketimini seri üretim araca göre ciddi şekilde azaltır.

Motor, buna ilişkin yakıt tüketiminde ve CO2 emisyonlarındaki azalmanın %5,8'inden sorumludur. Buna ait ana oran -%4,1- VarioCamPlus valf kontrol sisteminin hidrolik kam mili aşamalandırma ünitesinin elektromekanik bir sistem ile değiştirilerek modifiye edilmesiyle ve giriş tarafında optimize edilmiş değiştirilebilir iticiler kullanılmasıyla hayata geçirilmiştir. Ayrıca bir %1,7 ise valf, kayış ve zincir tahrik sistem bileşenlerinin optimize edilerek sürtünme gücünün minimuma indirilmesiyle gerçekleştirilmiştir.

Yakıt tüketiminde bir başka %1,1 azalma da, ön ve arka diferansiyellerde çift sıralı eğik bilyalı rulmanlar kullanılarak elde edilmiştir. TwinTandem adı verilen bu rulmanlar, önceden kullanılan konik makaralı rulmanların yerini almıştır ve sürtünme direncini geleneksel seri üretim şanzımanlara göre ön aks nihai tahrik ünitesinde %35, arka aks nihai tahrik ünitesinde ise %42 oranında azaltır.

 
  Dur/Kalk Sistemleri
 

Schaeffler geniş teknoloji portföyü ile kendisini farklı dur-kalk kavramları için ortak görmektedir. Araca monte edilmiş olan dur/kalk sisteminden kaynaklanan elektrik enerjisinin mümkün olan en verimli şekilde kullanımı, mühendislerin gelişim hedeflerinden biridir. Geleceğin emisyon düzenlemelerine uymak söz konusu olduğunda; içten yanmalı motorun ideal operasyon menzilindeki operasyon için olan yükleme noktası, aksesuar ünitelerinin gereksinim-temelli operasyonu, rejeneratif frenleme, hızlandırma ve seyir gibi hususlar vazgeçilmezdir.

  Küçültme
 

Motor kapasitesinin ve istihdam ettikleri silindir sayısının azaltılması, CO2 emisyonları için giderek sıkılaşan sınır değerlerine uymanın bir yoludur. Ama bu, bugünün ve yarının araçlarının daha azına razı olmak zorunda olduğu anlamına gelmez. Aksine, yarının motorları maksimum verimlilik için tasarlanmış olan, yüksek performanslı, turboşarjlı makinelerdir. Sofistike teknolojiler, aktarma organlarında meydana gelen burulma titreşimlerini de telafi etmektedir.